lördag 24 december 2011

Teknisk begåvning

Matte och jag har lite olika åsikter just nu.
Det är så här:
Jag har vid 2 tillfällen stängt av datorn  (igår och idag).
Matte hävdar, att det är någon, som heter Slumpen, som stänger av och jag hävdar att det är jag och min gedigna kunskap, som gör att jag behärskar datorn!
Jag hoppar upp på bordet, tassar upp på laptopen och tassar på on/off.
Avstängt och klart!
Busenkelt!
Matte hävdar, som sagt att det är nämnde  Slumpen, som stänger av datorn. När det faktiskt är jag, som medvetet, gör detta.
Efter att ha stängt av datorn, ställer jag mig på tangentbordet, vänd mot matte och nosbuffar och kelar. När goskontot är fullt, lägger jag mig till ro tangentbordet.


Jag vill ju inte, att matte ska kunna starta datorn igen, utan jag vill ju ha all hennes uppmärksamhet och kunna gosa hur mycket som helst! Det är ju därför, jag stänger av datorn.
Men det har matte inte fattat.

Kära vänner, jag ber om er hjälp.
Vem har rätt?
Matte eller jag?
Givetvis kan jag mycket mer på datorn, som t.ex stänga av web-radion, starta Windows hjälp mm, mm.
Tacksam för era kommentarer!
Mozart

10 kommentarer:

  1. Klart att det är du som fixat det där på egen tass! Tror inte alls att h*n, Slumpen, har haft med saken att göra. Vi kissar är ju bra på att se orsak och verkan. Ingen dator = mera gos och uppmärksamhet! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Findus, Isak och Rasmus!
    Det känns bra, att jag har ert stöd!

    SvaraRadera
  3. Klart att DU har rätt - Matte sitter väl och tittar på datorn för att hon inte kan lista ut vilken knapp hon ska tramp.. trycka på! Och så kan du visa henne!! Snyggt jobbat!!

    SvaraRadera
  4. Sambo och Roxy!
    Det är ju en riktig jamartur för våra 2-beningar att de har oss, som ju är tekniska naturbegåvningar.

    SvaraRadera
  5. Men snälla Mozart, ska du verkligen behöva ställa den frågan? Självklart är det du som behärskar datorn hemma hos er. Alla vi bloggkatter är de som gör att våra mattar/hussar kan få ut något av sina datorer. Utan oss = noll!

    SvaraRadera
  6. Kattson!
    Du har så rätt så, men vad gör man, när man har en matte, som vägrar fatta? Jag vet ju, att utan mig och brorsan, så är matte en STOR NOLLA !

    SvaraRadera
  7. Det är ju helt klart att det är du som stänger av datorn tack vare dina kunskaper. Du borde hålla en kurs i hur man stänger av datorer, för katter som inte är lika tekniska.

    SvaraRadera
  8. Sippo!
    Ska försöka göra ett tydligt inlägg om hur jag gör.

    SvaraRadera
  9. Behöver du ens fråga det? Så klart är det du som har rätt. Du stänger av datorn när du vill stänga av datorn. Det är nog snarare matte som slumpmässigt trycker på knappar... Pfffft! Fattar väl minsta kattunge!
    nosgos å annandagsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  10. Tack Maurice och Kajsa!
    Ni stärker mitt självförtroende!

    SvaraRadera