lördag 28 januari 2012

Nytt bus

Jag gillar BUS. Det dyker upp nya i min skalle ideligen. Alla nya bus måste ju testas, så det gör jag. Med stor glädje. måste jag medge.
Det senaste testet gäller ett mittinattenbus.
Det fick ett välförtjänt MVG av mig, upphovskatten.

Matte har en resårsäng och jag kom på, att den funkar som en stor, bra resonanslåda dvs ungefär som en fiol eller gitarr.
Man lägger sig på rygg med alla fyra tassarna i vädret och ålar sig in under sängen. Sen börjar man så smått att kloa i något lämpligt tyg under sängen. Sängkanten brukar funka bra, Där finns ju tyg på träramen, det låter bra med tyg på trä.  Därefter fortsätter man med att spela med klorna på spiralerna dvs resårerna av metall.
Allra bäst fungerar buset om man kloar/spelar under sängens huvudände. Då går ljudet direkt in i mattes öra. Jag lovar, att den matte, som inte vaknar då, finns inte.
Testa, så får ni se!
Nosgos
M & V

7 kommentarer:

  1. Tihi.. Bus är ju oerhört viktigt! VARJE DAG! *fniss*

    SvaraRadera
  2. Vilket braigt bustips! Det kan man inte få för många av ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart bus, måste genast testas! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Så fort jag fått ett eget hem och blivit lite hemmastadd där ska jag pröva det där buset. Det verkar jamarkul!

    SvaraRadera
  5. Vilket toppenbus! Det låter säkert jamarbra också. Tänk vad vi katter är musikaliska. Sippo spelar persiennharpa, Rasmus spegelbas och nu hör vi att du, Mozart, är en hejare på sängfiol. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Rebellen, ja det är jätteviktigt!
    Smulan och Amanda, nej bus får man aldrig för många av!
    Dui och Deco, gör gärna det!
    Kattson,jag kan lova, att det är jamarkul!
    Findus, Isak och Rasmus, vi kanske kunde bilda en orkester....
    Tass
    M & V

    SvaraRadera
  7. Tackar för tipset , det ska jag prova inatt :)

    SvaraRadera